klein minpuntje voor Zambia - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laia Reedijk - WaarBenJij.nu klein minpuntje voor Zambia - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laia Reedijk - WaarBenJij.nu

klein minpuntje voor Zambia

Blijf op de hoogte en volg Laia

11 November 2013 | Nederland, Haarlem

Een van de leukste dingen aan reizen, naast nieuwe mensen ontmoeten, cultuur en geweldige natuur is toch wel eten.

Ik als 'alles luster' word erg blij van nieuwe eten, bijzondere gerechten en rare specialiteiten.

Afrika wordt geweldig dan, toch?...

Mijn lieve vriendin, oud buurvrouw en expert op het gebied van voeding, gerechten en topkok, stuurde mij een berichtje net nadat ik hoorde dat ik naar Zambia zou gaan:

"Zag op facebook dat je lonely planet binnen is. Wil je foto's sturen van de info over het eten daar? Wil je wat recepten meegeven voor als je ons gaat verlaten"

Ehhh staat er info over eten in de Lonely planet?? Zo leer je elke dag weer iets nieuws.

Na een korte studie naar de Zambiaanse keuken smst mijn vriendin: "We eten vrijdag nshima met ifisashi en beef stew",

"Geweldig! klink goed. Wat is het?"

"Nshima is een maispap wat bij elke maaltijd in zambia wordt gegeten, ifisashi is een groenten/pinda stoofpot en beef stew is rundvlees."

"Klinkt niet verkeerd"

"Ja, eigenlijk zou ik muis voor je moeten maken. De plaatselijke delicatesse of rupsen wat ook behoort tot het Zambiaanse dieet, maar aangezien het verkrijgen van deze ingrediënten in Nederland toch op z'n minst lastig is, beginnen we met Nahima."

"Hmmmm oke. Je moet het experiment niet schuwen, toch?!"

Vorige week was ik bij mijn vriendin. Het beoogde receptenboek is inmiddels vervangen door een "noodpakket" met bouillonblokjes en kruiden. Want maïsmeel met alleen water of een stoofpotje met water, uit en tomaat.....
Doe mij die muis maar.

En anders.. Ach joh, een paar kilo's eraf kan geen kwaad...... toch?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laia

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1197
Totaal aantal bezoekers 113064

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2013 - 01 Januari 2014

Voorbereidingen Zambia

Landen bezocht: